Home » Lesní mateřská škola » Myšlenka LMŠ

Myšlenka LMŠ

Koncepce lesní mateřské školy vznikly v Norsku a ve Švédsku jako přirozená součást předškolní výchovy. Dnes je tento typ předškolní výchovy rozšířen v mnoha státech Evropy.

Lesní mateřská škola je druhem předškolního vzdělávacího programu, v němž se naprostá většina aktivit odehrává venku. Děti si hrají a „učí“ se za každého počasí v lese, v krajině, v prostředí, které bylo po staletí pro dětské hry přirozeným.

Práce s dětmi je propojována s ročním obdobím a je přizpůsobována aktuálnímu počasí. Prostřednictvím osobních zkušeností a zážitků se děti seznamují s přírodními zákony, učí se vzájemné spolupráci, rozvíjejí pozorovací schopnosti a poznání. Hlavním principem je tedy environmentální výchova směřující k poznání a ochraně přírody, ale především utváření osobnosti, která je samostatná, emočně a sociálně inteligentní, vytvářející si zdravý vztah k sobě, svému nejbližšímu okolí, společnosti a přírodě.